Subject: Ed: Kanal 2 küsib
From: "Carmen Katariina Sikk" <[email-masked]>
To: Kärolin Jenas <[email-masked]>
Date: Wed, 13 Nov 2024 11:43:43 +0200

Saatja: Carmen Katariina Sikk
Saatmisaeg: kolmapäev, 13. november 2024 11:43
Adressaat: 'Eda-Liis Kann' <[email-masked]>
Teema: Vs: Kanal 2 küsib

Tere!

Vastas Ravimiamet sisse- ja väljeveo järelevalve büroo juhataja Marko
Tiisler:

Tarneraskusi esineb ikka, aga nii ulatuslikke tarneprobleeme, nagu mõnel
eelneval hooajal, pole tekkinud. Samuti on positiivne, et mõned
pikaajalised tarneraskused on lõppenud. Näiteks mõned haiglas kasutatavad
trombiravimid ja teatud aktiivsus- ja tähelepanuhäire ravimid ning
diabeediravimi Ozempicu kõige suurema kasutusega annused on taas
kättesaadavad.

Suurt osa tarneraskuses ravimitest saab asendada kas sobiva
alternatiiviga, millel on müügiluba või siis lubatakse ajutiselt riiki
ravimit, millel küll Eestis ei ole müügiluba, aga mõnes teises riigis on,
st inimesed ravimita ei jää.

Lihtsalt taustainfoks, kuna mainite neid ravimeid oma pöördumises.

Praegu on tõepoolest tarneraskus antidepressandil toimeainega fluoksetiin,
kuid müügiloaga ravimi tarned taastuvad eeldatavasti novembri lõpus ning
asendusena oleme lubanud apteekidesse sama toimeainega ravimi, millel
Eestis müügiluba ei ole, aga teistes riikides on. Seega ravim on
patsientide jaoks ikkagi kättesaadav, lihtsalt teiste regulatiivsete
mehhanismide kaudu.

COVID-19 vaktsiin ei ole sel hooajal vabaturul saadaval, kuid tegemist ei
ole siinkohal klassikalise tarnehäirega, vaid ettevõtjate turuletuleku
ning äriotsusega. Riskirühmade jaoks on vaktsiin kättesaadav.

Kui tekib täpsustavaid küsimusi, vastame hea meelega.

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Saatja: Eda-Liis Kann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: esmaspäev, 11. november 2024 11:49
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Re: Kanal 2 küsib

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Piisab kirjalikust vastusest,

Eda-Liis

  _____

From: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, November 7, 2024 9:03 AM
To: Eda-Liis Kann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kanal 2 küsib

Tere, Eda-Liis!

Aitäh kirja eest.

Kas Te sooviksite, et saadaksime Teile kirjaliku vastuse, kus kirjeldame
hetkeolukorda või on Teil soov teha teleintervjuu sel teemal?

Parimate soovidega

Carmen Katariina Sikk

Ravimiameti kommunikatsioonijuht

Saatja: Eda-Liis Kann <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: kolmapäev, 6. november 2024 15:56
Adressaat: Carmen Katariina Sikk <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Kanal 2 küsib

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Carmen

Kanal 2 teeb saadet "Mida tegelikult tõi aasta 2024"

Eelmine aasta ennustati, et

1.	ja et mingeid ravimeid enam ei jätku Eesti turul või mingi jama on
ravimite kättesaadavusega.

Meie peame nüüd tegema kokkuvõtte ja saama aru, kas see ennustus läks
täppi? Kas siin võiks rääkida sellest, et inimesi pahandas, et koroona
vaktsiini ei saa kõik, kes soovivad. Lisaks teame, et ühe depressiooni
ravimiga on tarne probleemid. Oli Flux vist. Tegelikult ei taha väga
spetsiifilist infot ja ravimi nimesid, kuid sooviks üldiselt teada, et mis
haiguste ravimitega on tekkinud tarneraskused. Piisab numbrist, et 3-4
ravimiga tekkis raskusi, lühidalt miks ja kui suurt segadust ja pahameelt
see tekitas.

Eda-Liis Kann

Tel: 5066786